pondelok 7. marca 2016

Peter štôlňa na Gašparovej

Nedeľné ráno. Zobúdzam sa, otváram chroma, idem pozrieť výsledky volieb. Fuj !  Z úst mi idú škaredé slová. Aká to banda všivavá, sa nám dostala do parlamentu.  Nechcem na to myslieť. Zbalil som si vercajg a už si to fičím na Pezinskú babu. Auto nechávam na parkovisku a vydal som sa po červenej na Konské hlavy. Po chvíli v lese, hnev opadne, a som  zasa v pohode. 
Až kým…


No ďakujem štátnemu podniku, Lesy SR. Toto je paráda. Niekoľko cyklotrás, Štefánikova magistrála. Výstavná úprava terénu medzinárodnej európskej trasy E8. Tomuto hovorím citlivý prístup k ťažbe. Toto je super, aj pešiaci aj bajkeri toto máme radi. Zvyšuje to kreativitu a kondíciu.


Snažím sa ísť po kraji tohoto trasoviska, kde sa to páradne šmýka. nejako som sa došmýkal až na Konské hlavy. Tu som sa stočil doprava na zaniknutú zelenú turistickú značku. Na stromoch si všímam aj zošúchné označenie cyklotrasy, ktoré už asi neplatí.
cestou na Gašparovú



Ako pomaly postupujem na Gašparovú, robím si malé prestávky na fotenie. Je tu ticho a nikde nikoho. Paráda.  Preto mi vylezú oči z jamiek, keď ma obieha chalanisko na bajku.
Prehodili sme pár slov, hovoril, že prejde kúsok po hrebeni a potom ďalej je perfektný trail do Perneku. To mi zasa dal chrobáka do lebene.
Turecký vrch
strelnica na Turečáku

Ani neviem ako, a stojím pod kótou Gašparová. Obieham západne kopec a zložil som sa na halde Peter štôlne.
Peter štôlňa
Zasutené ústie Peter štôlne


Už som tu bol asi pred rokom a pol, a dnes sa chcem pozrieť dnu.  Najskôr to vyzeralo tak, že dnu to nepôjde, ale trošku kopania, a dá sa to…  
Peter štôlňa
Otvor do Peter štôlne




Veľa pršalo a pôda je mokrá. Nechcem sa zasviniť, tak pre tento prípad, mám v batohu na to určené montérky. Prezliekam sa, a už sa súkam do otvoru.


Peter štôlňa
úvodná časť Peter štôlne



Posvietim si do chodby, ktorá sa asi po 7 mich metroch stáča doprava. Hneď ma zaujalo zaujímavé zafarbenie stien. Nechcem sa hrať na gelóga, keď ním nie som, ale typujem, že to červené zafarbenie má na svedomí oxid železa - hematit.


Hematit
Oxid železa  - Hematit
Fotím si chodbu, a posuniem sa ďalej, zvedavý, čo je za ohybom. Bum a tu je koniec. Ha. Vedel som, že to nebude veľké, ale toto ?
Peter štôlňa
Peter štôlňa, koniec chodby


 O chvíľku mám prezreté všetko, vrátane salamandry, dvoch podkovárov, kastróla a starej kosti. bbbbb








Vysúkal som sa teda von, prezliekol sa, a hotujem odísť. Po ceste späť sa občas zatáram mimo chodník. Ako prekračujem vyvrátený kmeň stromu, pozerám, že má veľmo zaujímavý tvar.



Pobavilo. Ani neviem ako a som zasa na Konských hlavách.




Po ceste si opäť zanadávam, keď budem obchádzať zničenú cyklocestu, a po malej chvíľke som späť pri aute.



Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára